IntranetMunck Asfalt a/s
bro.jpg
sol-og-sejl.jpg
nat_2.jpg
2-flag.jpg
fjelsted-33.jpg
1-flag.jpg
nat_24.jpg
nat_23b.jpg
munck-asfalt6.jpg
Mascot005.jpg
sejl_06b.jpg
munck-asfalt3.jpg
tinglev_1.jpg
Mascot007.jpg
fjelsted-11.jpg
munck-asfalt1.jpg
fjelsted-17.jpg
Mascot001.jpg
fjelsted-1.jpg

Belægningstyper

    About Munck Group a/s - English version   Print
OB

Munck Asfalt

matcher enhver opgave

 

 

Munck Asfalt

OB er en forkortelse for OverfladeBehandling

 

Munck Asfalt har udviklet flere OB typer, som kan matche enhver opgave

- lige fra stærkt trafikerede til svært krakelerede veje, samt veje, hvor mere støjsvage belægninger kræves.

 

Mulighed for farvevalg alt efter opgave.

 

Enkelt OBEnkelt_OB

Består af et bindemiddellag afdækket med et lag skærver i en tæt graduering. Kan udføres fra 2/5 til 11/16mm.

Anvendes som almindeligt slidlag.

 

 

Dobbelt OBDobbelt_OB

Består af en enkelt OB, der afdækkes med en enkelt OB med en skærve-fraktion mindre end i det første lag.

Anvendes som almindeligt slidlag, hvor den gamle belægning kræver ekstra.

 

 

Halvanden OBHalvanden_OB

Er en enkelt OB, hvor skærverne er udlagt i ”underskud”, der forkiles med skærver en fraktion mindre end i første lag.

Anvendes som almindeligt slidlag, hvor der er meget vridende trafik samt, hvor der er ønske om støjreduktion.

 

 

Sandwich OBSandwich_OB

Består af et lag skærver udlagt uden bindemiddel og i let underskud. Derpå udlægges et bindemiddellag, der heldækkes af skærver i en fraktion mindre end bundlaget.

Anvendes på meget krakelerede belægninger. Her tilføres stor bindemiddelmængde samt en tykkere belægning.

 

 

2½ OB

Består af en Dobbelt OB, der efterfølgende er afstrøet med 2/5 eller 5/8 skærver.

 

Fordele ved OB:

  • Forsegling af eksisterende vejbelægning, hvorved vandgennemtrængning og dermed nedbrydning af den gamle belægning stoppes. Erfaringen har vist, at bæreevnen i visse tilfælde endog er øget.
  • Fleksibel
  • Lille belægningstykkelse.
  • God friktion. Den rustikke struktur, som skærverne giver det nye slidlag mindsker risikoen for aquaplaning, idet der er stor drænende virkning ved anvendelse af OB.
  • Kort afspærringsperiode.
  • Vejmarkeringen ses bedre på en rustik end på en glat belægning i vådt føre.
  • Farvevalget giver mulighed for i et vist omfang at ”tilpasse” en belægning til de eksisterende omgivelser.

 

 

Munck Asfalt

 

 

Billedserie

Klik på billedet ovenfor for at se billedserien. Her ses et udpluk af de skærver vi kan tilbyde.

 

 Kontakt os på 6331 3535

Munck Asfalt a/s Toftegårdsvej 18 5800 Nyborg Tel: +45 6331 3535 mail@munck-asfalt.dk